Το αλάτι και η διατροφή μας

αλάτι  - συνταγές μαγειρικής & ζαχαροπλαστικής

Γνωρίζετε πόσο αλάτι καταναλώνετε καθημερινά στη διατροφή σας; Θα εκπλαγείτε όταν μάθετε ότι σημαντικό δεν είναι μόνο το αλάτι που εσείς οι ίδιοι προσθέτετε στο φαγητό σας αλλά και το αλάτι που ήδη υπάρχει στα τρόφιμα που καταναλώνετε καθημερινά.

Παρόλο που πολλοί από εμάς γνωρίζουμε ότι πρέπει να ελαττώσουμε την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών και ζάχαρης, δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ότι η ποσότητα αλατιού που καταναλώνουμε καθημερινά μπορεί επίσης να μας επιφέρει προβλήματα υγείας.

Παραθέτουμε κάποιους απλούς τρόπους που θα μας βοηθήσουν να ελαττώσουμε την κατανάλωση αλατιού και να βελτιώσουμε την υγεία μας.
 
1. Το αλάτι & η καρδιά μας

Η υψηλή κατανάλωση αλατιού μπορεί να προκαλέσει υψηλη πίεση η οποία αυξάνει το ρίσκο για στεφανιαία νόσο.  Είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνουμε μόνο την συνιστώμενη ποσότητα αλατιού. Αυτό θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε την καρδιά μας υγιή.

2. Το αλάτι στα τρόφιμα

Ο λόγος που για πολλούς από εμάς η ποσότητα αλατιού που καταναλώνουμε καθημερινά υπερβαίνει τα όρια είναι το ότι δεν γνωρίζουμε την ποσότητα αλατιού που εμπεριέχετε σε πολλά από τα τρόφιμα που καταναλώνουμε. Τα τυποποιημένα τρόφιμα όπως οι σούπες και τα έτυμα φαγητά εμπεριέχουν μεγάλες ποσότητες αλατιού.

Όταν λοιπόν ψωνίζουμε, πρέπει πάντα να κοιτάζουμε την ποσότητα αλατιού στα προϊόντα όπως πατατάκια, ξηρούς καρπούς, τυποποιημένες σούπες, πίτσες κ.τ.λ. που συνήθως περιέχουν μεγάλη ποσότητα αλατιού.  Πάντα όμως πρέπει να προσέχουμε ότι τρόφιμα όπως το ψωμί και ορισμένα δημητριακά πρωινού εμπεριέχουν αλάτι. Το ιδανικό είναι να προσπαθούμε να έχουμε μία ισορροπημένη διατροφή που να περιέχει φρέσκα φρούτα, λαχανικά, υδατάνθρακες όπως πατάτες, ζυμαρικά και ρύζι και λιγότερα λιπαρά (ιδιαίτερα κορεσμένα), αλάτι και ζάχαρη.
 
3. Πόσο αλάτι είναι αρκετό;

Οι επιστήμονες συνιστούν την κατανάλωση λιγότερου από 6γρ αλατιού ημερησίως για έναν ενήλικα.  Για να οπτικοποιήσουμε το μέγεθος αυτό αντιστοιχεί σε 1 γεμάτο κουταλάκι του γλυκού.
 
4. Πέντε εύκολοι τρόποι για ελαττώσουμε το αλάτι

  • Προσπαθούμε να βάζουμε λιγότερο αλάτι όταν μαγειρεύουμε μέχρι να συνηθίσουμε την γεύση και να το κόψουμε τελείως
  •  Αποφεύγουμε να προσθέσουμε αλάτι στο φαγητό μας στο τραπέζι - πρώτα δοκιμάζουμε και μετά προσθέτουμε μπαχαρικά αντί για αλάτι άμα χρειαστεί
  • Αποφεύγουμε προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε αλάτι όπως πατατάκια, αλατισμένους ξηρούς καρπούς, μπέικον, αλμυρά τυριά και άλλα τυποποιημένα τρόφιμα όπως έτοιμα φαγητά
  • Καταναλώνουμε ποικιλία φρούτων και λαχανικών. Βάζουμε σαν στόχο τουλάχιστον 3 μερίδες την ημέρα
  • Προσοχή στις έτοιμες σάλτσες διότι οι περισσότερες περιέχουν πολύ αλάτι